16 juni 2010

Panik!!

Den lilla sömntutan...
Hon skrämde mig verkligen i morse!
Jag och Tindra la oss kl.22.00 och jag vaknade kring kl.05.
Kände att brösten var jävligt ömma och att amningsinläggen var full! Hmm, när ammade jag sist? Tittade mot spjälsängen men såg ingen Tindra! Har Mange hämtat henne? Kan jag ha missat att hon låg mellan oss? Vände mig om men ingen Tindra i våran säng! Fan! Jag får panik, 1000 tankar far omkring! Fan skriker jag och flyger upp från sängen sliter av täcket i spjälsängen och där....längst ner..under täcket myste en liten Tindra i värmen!
Hon har hasat sig ner på rygg långt ner och täcket hon har är ju fluffigt så man såg henne inte!
Jag började gråta och fick panik, såg att hon andades sen gick jag ut från rummet och försökte varva ner och sen gick jag tillbaka och lyfte upp hon till våran säng för amning. Huvva vad hon lyckades skrämma upp mig! Fick sova 7timmar och de var skönt! Men vilken morgon det blev!
Efter att ha ammat klart lägger jag ner hon i sin säng och bäddar om hon. Hon somnar och jag lyckas slappna av och sova en stund men vaknar till och ser att hon har gjort samma sak igen! Nu var jag inte lika rädd, bäddade om henne och sen höll hon på sådär. Så nu ska jag göra en kant runt henne med filtar så att hon inte kan hasa sig ner och få täcket över sig!

Idag ska Mange köra sin första tävling så jag och Tindra ska dit och hejja!

2 kommentarer:

  1. Så där gör Molly också fast i vagnen för hon sover i den just nu om nätterna. Första gången hon gjorde så blev jag också hysterisk. Tänkte först att Daniel tagit henne men sen såg jag inte henna i sängen hos honom och undrade var hon var. Men så lyfte jag på täcket och där ner längst ner låg hon som hon säkert gjorde inne i magen, helt ihopknölad =P

    SvaraRadera