14 september 2010

Sådärja, nu har jag lite tid att blogga :)

Mange har varit i fjällen så jag och tindra har bara myst...
Förra veckan kom min syster cissi och hälsade på några dagar. Hon fick bl.a hänga med på öppna förskolan och träffa andra små söta bäbisar samt mina trevliga goa kompisar :)
Vi hann även med lite shopping. Jag har köpt en ny mössa och jacka till tindra. Hon bara växer och växer...snart 4 månader!
Har även haft ett klädparty (meandi) här hemma och då blev det att man shoppade lite där med! Så söta fina kläder.
Min mamma kom också sen och hälsade på och hon hann vara med när tindra blev förkyld!
Lördag kväll satt jag och mamma och gick igenom alla tindras kläder, plockade bort typ allt i strl 62 och fram med 68! Hejåhå!
Senare på kvällen så vaknade jag av att tindra gallskrek och var rosslig, täppt i näsan och hostade! Min lilla karamell hade blivit förkyld :(
Efter tips av sjukvårdsrådgivn, bäddade jag upp tindra i sängen och när hon väl somnade så sov hon ca 30 min och vaknade sen av att hon hade hasat sig ner och blev rosslig igen! Så var hela natten! Blää vilken natt!
Sen var hon vaken hela dagen fram tills hon skulle lägga sig kring halv 9 på kvällen! Hon var så missnöjd och var så övertrött. Mange var såå välkommen hem!
Nu mår hon mycket bättre och idag har vi varit på babysim. Allt gick jätte bra förutom dom sista 5min, då blev hon missnöjd.

Idag har vi gjort om vagnen. Hoppas vi är lika nöjd med den som med sovkorgen.
Ikväll blir det syjunta i byn. Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar