24 februari 2010

Magen växer på :)

V.29
Idag har vi varit till barnmorskan på kontroll och allt såg bra ut förutom mitt järnvärde....
Måste äta järntabletter varje dag samt blodbröd! Så nu är det inhandlat! SF måttet på magen är 24,5, 132 slag/min och sen inskrivningen har jag gått upp 6kg. I mars ska vi börja med föräldragrupper och 3 v till nästa kontroll!
När jag och nelly såg på tv ikväll så kände jag att pricken var igång igen med sparkar. Så nelly fick äntligen känna på prickens sparkar!
Imorgon blir det gravidfika! Det ska bli kul och spännande :)

2 kommentarer:

  1. Vad SJUTTON är blodbröd!? Tänk på att inte äta nå mjölkprodukter i samband med mat med järn i då mjölken typ tar bort järnet på nå vis! :-)

    SvaraRadera
  2. Teresa: Dom jag köpte igår är som tunnbröd fast med blodpulver i! Kan ta ett kort sen och lägga ut på bloggen! :) Jo man får som hålla koll på vad man får blanda...

    SvaraRadera