25 augusti 2010

Igår var jag så duktig! Jag steg upp kring 7.00 och ammade sötnosen, drog overallen över pyjamasen, bäddade ner hon i vagnen, tog på mig kläderna och sen gick jag ut på en långprommis i skogen. Minna blev så glad så hon skuttade runt som tiger i nalle puh :)

När jag sen kom hem fick jag äta frukost ifred för hon sov i vagnen ute.
Sen blev dagen lite annorlunda. Våra rutiner var borta! Tindra var i stort sett vaken hela dagen igår! Om jag fick hon till att sova så var det bara högst 30 min! Men hon kunde vara rätt så nöjd och bara få ligga i babygymmet/sittern. Ibland fick hon sitta i babybjörn selen och hänga med på de jag gjorde :) Så jag hann fixa tvätt, dammsuga/torka, städa i köket, baka en sockerkaka till mammafikat.
Och där emellan mysa med sötnosen! På eftermiddagen for vi till mammafikat vilket var jätte trevligt! Alltid lika kul och träffas och fika :)

Sen på vägen hemåt stannade jag till och köpte en ny nappflaska till Tindra. Nu ska vi prova den här modellen och hoppas hoppas den funkar!

Igår kom A och H hit på middag! Kul och träffas, som alltid! :)

Idag vaknade Tindra 7.00 efter att ha sovit en hel natt med bra natt sömn. Jag ammade henne och när jag skulle rapa så gick jag till fönstret för att kolla om det var väder för att promma, men icket det! Spö regn.... Så jag la ner hon i sin säng och strax efter det så somnade hon. Mamma Johanna tog tillfälle i akt och fortsatte städningen! Nu har jag torkat golvet och faan så gott det luktar! Sen idag blir det att ta toaletterna!

Idag kommer brudarna till oss, så nu blir det full rulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar